פרופ' טליה אינהורן: "בשום מדינה דמוקרטית אין דבר כזה"

אסתי פלד No Comments on פרופ' טליה אינהורן: "בשום מדינה דמוקרטית אין דבר כזה"

פרופסור למשפטים טליה אינהורן לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "הגיע הזמן לתקן את המערכת, כולנו רוצים מערכת משפט טובה וחזקה. אין דבר כזה בשום מקום במערב שהשופטים בוחרים את עצמם" | האזינו

צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר ששר המשפטים יריב לוין הציג את רפורמת המשילות, שוחח אבי מימרן ב"מהדורה המרכזית" עם הפרופסור טליה אינהורן שהציגה את פרשנותה למהלך.

פרופ' אינהורן: "אני חוקרת עשרות שנים את המשפט הישראלי, התובנות שלי הן שמה שקורה אצלנו אלו דברים שאין להם אח ורע בשום דמוקרטיה מערבית".

"הגיע הזמן לתקן את המערכת, כולנו רוצים מערכת משפט טובה וחזקה. אין דבר כזה בשום מקום במערב שהשופטים בוחרים את עצמם" הוסיפה אינהורן. "במדינות שאין בהם חוקה אין דבר כזה שבית משפט מבטל חוקים. גם במדינות שיש חוקה אין סמכות לבטל חוקים של הפרלמנט".

"היועמשי"ת אומרת שהפעלת החוק החדש על דרעי זה לא סביר. איפה נשמעו דברים כאלו?" תהתה אינהורן. "כשאני למדתי משפטים היה דבר כזה "סבירות קיצונית" היום כל מה שלא סביר בעיני המתבונן נהיה בעייתי".

"לדעתי בית משפט לא יכול לפסול חוקים. בית משפט צריך להגן על זכויות הפרט. אפשר לעשות את כל זה בלי המהפכה המשפטית שהייתה" סיכמה.

האזינו לריאיון:

 



0 תגובות